Beindult a főszezon - programtengerrel vár legnépszerűbb belföldi úti célunk: a Balaton

Teljes fordulatszámra kapcsolnak a Balatonnál...

 

Önfeledten fesztiválozhat a húszas, harmincas korosztály a Balaton Sound-on, számtalan programot kínál a Bujtor István Szabadtéri Színház, s hamarosan startolnak a Kékszalag vitorlásai.

Az idén 80 éves Balaton-kerülő vitorlásversenyt Balatonfüred egyik legszebb nyári rendezvénye, az ingyenes VinCE Balaton borfesztivál kíséri. A fejlesztések eredményeképpen a tó és környéke rengeteg szórakozási lehetőséggel bővült. Vízi katapult, vízre épített színpad, vízbe lógó nyugágyak, vízibicikli-verseny, vízben űzhető sportjátékok és még hosszasan lehetne folytatni a sort, egyetlen közös van bennük csupán: mindet a Balaton kiváló minőségű vizében lehet űzni.

Előszezoni kampány, főszezoni kommunikáció és aktualitások a már üdülő vendégek számára - tavasztól egészen nyár végéig találkozhatunk a Magyar Turizmus Zrt. belföldi, nyári üdülésre ösztönző kampányaival országszerte különböző online-, nyomtatott-, illetve közösségi médiafelületeken, fesztiválokon, továbbá közterületi és járműreklámokon. A nyári programok közül az itthon.hu oldalon válogathatunk.


Balaton - kiemelt turisztikai régió, kampányok egész évben

A Magyar Turizmus Zrt. folyamatosan kiemelten kezeli első számú belföldi úti célunk, a Balaton régió népszerűsítését. A nemzeti turisztikai marketingtervben is kiemelt régióra fókuszálva egész évben számos akciót és kampányt bonyolít le a társaság belföldön és külföldön, együttműködésben az érintett szakmai szervezetekkel és turisztikai szolgáltatókkal.

Minden eddiginél nagyobb szakmai összefogással sikerült előkészíteni az idei főszezont. A belföldi utazásra ösztönző országos stratégiai kampányt megelőzően már májusban nagyszabású akcióval csábították a vendégeket a Balatonhoz: a Magyar Turizmus Zrt. hat éve futó népszerű Balaton7 programsorozatának folytatásaként, idén soha nem látott összefogással rendezték meg a Nyitott Balaton projektet, melynek ideje alatt, május 1. és 11. között 24 különböző helyszínen több mint 200 programmal várták a régióba a látogatókat. Sok ezren éltek a lehetőséggel és utaztak a tóhoz és környékére, hogy igénybe vegyék a közel 400 vállalkozás és nonprofit szervezet által kínált kedvezményeket és programokat a Balaton körül a Balatoni Regionális TDM Szövetség és a Magyar Turizmus Zrt. közös programjában.

A nyár közeledtével az előszezoni akciókat a Magyar Turizmus Zrt. vízparthoz kötődő aktív és kulturális turisztikai kampánya váltotta fel, amelynek célja, hogy kimozdítsa és belföldi utazásra ösztönözze a magyar lakosságot a vízpartok közelébe, de nem csak fürdőzési céllal. Elindult a fesztiválszezon, vízpartjaink pedig számtalan kikapcsolódási lehetőséget kínálnak, rengeteg vidám percet és kalandot tartogatnak mindenki számára, kulturális programokkal, illetve aktív turisztikai lehetőségekkel összekapcsolva. A nemzeti turisztikai marketingszervezet július közepéig futó kampányában zsongásra inspirálja és konkrét utazási csomagokkal éri el az összes régióban a nyaralásra vágyókat. A kampány fontos célja, hogy a SZÉP kártya szálláshelyi felhasználását is tovább erősítse a belföldi turizmus élénkítése érdekében.

A www.itthon.hu oldalon a Nyár - 2014 menüpontban válogathatunk többek között a legjobb strandok, a nyár legjobb kulturális, gasztronómiai és családi fesztiváljai között, de érdemes átlapozni az MT Zrt. ÉLMÉNY itthon című ingyenes turisztikai programajánló magazinjának legfrissebb számait is. A júliusi számban két oldalon keresztül is balatoni programtippeket olvashatunk.

A kampány egész nyáron folytatódik az utazási kedv folyamatos ébren tartása és a tartalmas kikapcsolódás elősegítése céljából. Azoknak is, akik már meghozták utazási döntésüket és azoknak is, akik az utolsó pillanatban döntenek, naprakész és kézenfekvő segítséget nyújt a nemzeti turisztikai marketingszervezet www.itthon.hu weboldala és kiadványai. Az érdeklődők személyesen is találkozhatnak az MT Zrt. munkatársaival valamennyi jelentős hazai fesztiválon (pl. Sziget, Volt, Balaton Sound), a társaság standjánál.

Az eddigi közterületi és online kampányokat júliustól újabbak egészítik ki: ezek egy része szintén online felületeken, illetve a közösségi médián keresztül éri el az Y generáció frissen megcélzott közönségét, a napokban indult PR kampány pedig a folyamatos tájékoztatást és az utazási kedv fenntartását célozza.

Június 30-án kezdte meg kalandozását az Év Utazója, aki tíz héten keresztül járja Magyarországot és teszteli a pörgésre vágyóknak összeállított, kalandos programokat. Minden héten másik belföldi turisztikai régióba látogat majd el, utazása során háromfős profi stáb kíséri. Az általuk összeállított 8-10 perces anyagok hetente jelennek meg a Travelo, az Indavideo és az Index oldalain, de az utazó mindemellett blogbejegyzésekben is posztolja élményeit a blog.hu-n, továbbá az itthon.blog.hu oldal vendégbloggereként.

Dobos Judit július 9-11. között érkezik a Balaton régióba, ahol többek között strandolás, vízisízés, felnőtt játszótéri kalandok, vitorlázás, fesztiválozás és kalandparkok várnak rá.

Az elsősorban online felületeken és közösségi média csatornákon indított PR cikksorozatban pedig elsősorban az utazás alatt jól hasznosítható tanácsokkal látjuk el az érdeklődőket és a játékos kedvűek sem maradnak nyereményjáték nélkül. A Balaton, legnépszerűbb belföldi úti célunk milliókat vonz évente, ezért fontos, hogy a környezettudatosságra, a fenntarthatósági szempontokra is felhívjuk a figyelmet. Bárki - akinek fontos, hogy még sokáig élvezhessük természeti kincsünk értékeit és ennek érdekében nyaralóként is aktívan szeretne tenni - csatlakozhat a Magyar Turizmus Zrt. #JÓAVÍZ kampányához! Érdemes felkeresni az Élmény itthon Facebook oldalt is, ahol további hasznos információkra, ötletekre lelhetünk.

Selymes balatoni víz, színvonalas és egyre színesebb kínálat, átalakuló infrastruktúra

A Balaton turizmusa az elmúlt években óriási változáson ment át. A fokozódó piaci versenynek, a nemzetközi trendeknek és végül, de nem utolsó sorban a mikro-, és makrogazdasági környezetnek a hatására átalakult a kereslet és folyamatos átalakuláson megy át a kínálati oldal is. A nyolcvanas, kilencvenes évek tömegturizmusát egy szelídebb, a Balatont kevésbé terhelő, minőségibb, új keresleti trendek által vezérelt turizmus váltotta fel. Számos turisztikai és általános infrastruktúrát érintő fejlesztés valósult meg. Bővültek és magasabb színvonalra emelkedtek a szolgáltatások - nem utolsósorban a gyógy-, wellness és aktív kínálat, valamint a konferenciaturizmus területén, emellett pedig átrendeződés figyelhető meg a szálláshelystruktúrában is.

A Balaton régió kevésbé jó idő estében is számos programlehetőséget kínál - kezdve a kaland- és tematikus parkok kínálatával, a Balaton körüli kiállítóhelyeken, múzeumokon át egészen az állatparkokig igen nagy a választék. Nagyon kedveltek a Balaton-felvidéki Nemzeti Park bemutatóhelyei, látogatóközpontjai, valamint a kijelölt tanösvények, illetve a Balatonnál járva kihagyhatatlan program a sétahajózás is. Ha kedvünk tartja, Balatonfenyvesen kisvasútra is szállhatunk. A kánikulai napok kivételével kerékpárra is pattanhatunk és nemcsak a tavat körbeérő Balatoni Bringakörúton, hanem akár a Kis-Balatonon vagy a Balaton-felvidéken is kellemes kerékpártúrákat tehetünk. Természetesen várják a vendégeket a régió fürdői is, sőt a strandi élményfürdők egy részének vize melegített, így ha a Balaton vize hidegebb is, azért még nem feltétlenül kell lemondanunk a strandolásról. Rendezvények sora várja a vendégeket és gondoskodik a szórakoztatásról: a nyárestéken nagy sikerű színházi darabok szórakoztatják a nagyérdeműt Tihanyban, Siófokon, Balatonföldváron és Keszthelyen, a szigligeti, csobánci és nagyvázsonyi várakban pedig várjátékokon ismerhetjük meg a dicső történelmi korok váréletét. Egész nyáron egymást követik az elsősorban a fiatalabb korosztályt megszólító, ám igen változatos zenei műsort felvonultató fesztiválok - hogy csak a legnagyobbakat említsük: Balaton Sound, Nagyon Balaton.

Egyre elérhetőbbé válik tehát a Nyitott Balaton projekttel is megcélzott törekvés, hogy egy új balatoni szezont hozzunk létre.

 

A Balaton a legkedveltebb turisztikai régió belföldön

A kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján a Balaton a legnépszerűbb turisztikai régió a belföldi utazók körében, a külföldi vendégforgalom tekintetében pedig Budapest után a második leglátogatottabb turisztikai célpont. A legnépszerűbb magyarországi városok listáján is több olyan város szerepel, amelyek a Balaton régióban találhatóak: Hévíz, Siófok, Balatonfüred, Zalakaros, Balatonszemes, Keszthely.

A Balaton turisztikai régióban található a magyarországi kereskedelmi szálláshelyi férőhelyek több mint 25%-a. A vendégek 15,3%-a a vendégéjszakák 20,2%-át tölti a magyar tengernél. (A belföldi vendégek 22,4%-át, a belföldi vendégéjszakák 26%-át, illetve a külföldi vendégek 8,1%-át, a külföldi vendégéjszakák 14,9%-át a Balaton régióban regisztrálják.) A vízparti utazások jellemzőinek köszönhetően az átlagos tartózkodási idő (3,4 nap) meghaladja az országos átlagot. A KSH adatai szerint 2013-ban a régió kereskedelmi szálláshelyein 1 354 ezer vendég töltött el 4,6 millió vendégéjszakát. Ez a vendégek és a vendégéjszakák számában is 5,3%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A kedvező tendencia 2014 első négy hónapjában is folytatódott: a KSH legfrissebb adatai szerint a Balaton régióban 2014. január-áprilisban 10,5%-kal több vendéget és 7,5%-kal több vendégéjszakát regisztráltak az előző év azonos időszakához képest. Ez a belföldi vendégéjszakák 10,1%-os és a külföldi vendégéjszakák 3,6%-os növekedésének köszönhető.

Az eddigi eredmények alapján a Magyar Turizmus Zrt. arra számít, hogy a nyári főszezon is jól alakul. A partnerek kedvező előfoglalási adatokról számoltak be, a Balaton magas vízállása jó feltételeket teremt ahhoz, hogy a víz minősége kitűnő maradjon.

 

 

forrás: a Magyar Turizmus Zrt.


Vissza a főoldalra
Hozzászólások:
Hozzászóláshoz jelentkezz be!

Legolvasottabb cikkek