A jövőben csak magyar beszállítóktól szerzi be az alapvető tejtermékeket és a tojást az ALDI

****
Az ALDI Magyarország tovább bővíti magyar beszerzésű termékei körét: az áruházlánc az alapvető tejtermékeket magyar beszállítóktól vásárolja, amelyek kizárólag magyar tejet dolgoznak fel az ALDI vásárlói számára. A jövő év elejétől pedig az üzleteiben kapható valamennyi tojás is csak magyar forrásból érkezik majd. Az áruházlánc magyar cégeknek szóló, nemzetközi beszállítói programot indít 2022-ben - hangzott el egy mai sajtótájékoztatón, az egyik budapesti Aldi üzletben.
Az ALDI Magyarország számára kiemelten fontos, hogy vásárlói számára magas minőségű, lehetőség szerint magyar forrásból, hazai alapanyagból készülő termékeket kínáljon a lehető legkedvezőbb áron. A vállalat az elmúlt 13 évben következetesen valósította meg ezt a stratégiát, aminek köszönhetően a nyári főszezonban az immár 120 termékből álló zöldség- és gyümölcskínálatának mintegy 80%-a magyar termelőktől és beszállítóktól érkezik. Ugyancsak ennek a stratégiának az eredménye, hogy 2021 októberétől az áruházlánc állandó árukészletét képező, folyamatosan kapható, friss, feldolgozatlan szárnyas-, sertés- és marhahús termékek csak magyar beszállítóktól érkeznek az ALDI-ba, amelyek 100%-ban magyar tartású, vágású és feldolgozású húsokat szállítanak az áruházlánc számára.
„Tovább bővítjük a magyar alapanyagokból hazai feldolgozóüzemek által készített termékeink körét: 65 alapvető tejtermékünk magyar gazdáktól érkező tejből, Magyarországon készül, egyúttal hamarosan újabb magyar forrásból érkező tejtermékeket vezetünk be. A jövő év elejétől pedig valamennyi általunk értékesített tojás - még a biotojás is - magyar forrású lesz. A 100%-ban magyar frisshús-választékunk mellett az általunk értékesített évi több mint 40 millió liter tej, közel 1000 tonna rögös túró, 2800 tonna trappista sajt, mintegy 10 millió darab tejföl, közel 7 millió darab kefir és 3,5 millió darab natúr joghurt, illetve közel 90 millió darab tojás mind magyar forrásból érkezik, és a hazai agráriumnak - gazdáknak, tejfeldolgozóknak, összességében több ezer embernek - biztosít stabil hazai felvevőpiacot, kiszámítható partnerséget és megélhetést. A rövidebb szállítási láncnak köszönhetően egyes tejek például a fejéstől számított 18-24 órán belül már az üzleteink polcain vannak, de a savanyított tejtermékek esetében is mindössze 4-6 nap az átfutási idő, így a fogyasztók nálunk garantáltan friss, magyar tejtermékek közül választhatnak" - mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
Az ALDI tovább kívánja erősíteni a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók exportlehetőségeit. Szlovéniában és Lengyelországban az ottani ALDI-hálózatban már sikeresen debütált több kiváló magyar tejtermék
„Az ALDI 2013 óta működik együtt a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, aminek eredményeként a kínálatában 272 terméken, köztük számos tojáson és tejterméken láthatók a Magyar Termék védjegyek, amelyek a vásárlók számára hitelesen tanúsítják az áru hazai eredetét és megbízhatóságát" - nyilatkozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
„A tojás kiváló tápláló és élvezeti értékű élelmiszer, amelynek biológia értéke 100%. Fogyasztása évente átlagosan 2-3 %-kal növekszik, az egyik legnépszerűbb élelmiszer. A Magyar Tojásszövetség nagyra értékeli az ALDI döntését, és ismerve az állattartók rendkívül nehéz helyzetét bízunk abban, hogy a jövőben Magyarországon az átvételi árak elismerik a ráfordításokat és egy szerény nyereséget is biztosítanak a termelők számára" - mondta Szép Imre, a Magyar Tojásszövetség elnöke.
Üdvözöljük, hogy az ALDI az állandó kínálatban kapható frisshúsokat követően az alapvető tejtermékek és a tojás esetében is elköteleződik a hazai termelők és élelmiszer-feldolgozók mellett. Különösen fontos ez napjainkban, amikor is a drasztikus mértékben megnövekedett takarmány alapanyag- és energiaárak miatt a magyar állattartók és az élelmiszerüzemek egyaránt nehéz helyzetben vannak - hangsúlyozta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke. Hozzátette: Az ALDI lépése amellett, hogy segíti az agrár- és élelmiszer-gazdaság hazai szereplőit, hozzájárul a munkahelyek megőrzéséhez és - a rövidebb szállítási távolságok miatt - a környezet védelméhez is. Őszintén reméljük, hogy más kiskereskedelmi láncok is követik az ALDI példáját.
„Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. több mint 5 éve vált a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tagjává. Akkor olyan közös célokat, ill. olyan témaköröket fogalmaztunk meg, melyekben egyértelmű volt a piaci szereplők érdekközössége. Az egyik ilyen cél volt az, hogy a hazai tejtermelők és a feldolgozók hazai tej és tejtermékekkel tudják kiszolgálni a magyarországi kiskereskedelmi láncokat, így az ALDI-t is, de az is, hogy a Tejszívlogó védjegy egyre több ALDI tejtermékre felkerüljön, ezzel is hangsúlyozva a termékek magas minőségét és megbízhatóságát. A Tej Terméktanács nevében köszönöm az ALDI által bejelentett lépéseket" - mondta Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács elnöke.
Vissza a főoldalra