NYÁR 22 - Témaajánló - augusztus 8-13

A  közmédia népszerű magazinműsora, a NYÁR 22, ezen a héten is izgalmas témákkal és jól ismert sztárvendégekkel várja a Duna csatorna nézőit. A műsor megújult tematikával látható; a forgatott riportanyagok mellett, naponta több turisztikai célpont is felfedezhető. A NYÁR 22 központi stúdiója idén is Révfülöpön található, de az adások bejátszói által az egész országot megismerhetik a nézők a négy műsorvezető, Rátonyi Kriszta és Fodor Imre, valamint Somossy Barbara és Forró Bence vezényletével.

A mai napon beszélgettünk arról, hogy Győrben Barokk Esküvőre készülnek, szó volt a Balatonfüredi Borhetekről, az Organix, ökotudatos minifesztiválról, az Esterházy Barokk Ételfőző Fesztiválról, a Gyenesdiási fafaragó napokról és a 60 év-60 dal Omegakoncertről. Bemutatkozott az Omega Testamentum formáció, kipróbáltunk egy új mozgásformát, mégpedig a twirlinget, a pálcaforgatás művészetét, megismerhettük a grillezés titkát,  a zenéről pedig a Lóci játszik zenekar alapítója és frontembere Csorba Lóci gondoskodott, aki eddig féltve őrzött titkáról is mesélt, miszerint nemsokára apai örömök elé néz.

A hét további részében is izgalmas témákkal várjuk a nézőket:

Vendégünk lesz Hommonay Zsolt és Kaszás Géza színművészek, Lázár Chef kemencés ételeket készít, fűszerkülönlegességeket hoz nekünk Halmi Judit,  Simó Annamária klippremierrel érkezik hozzánk, Roozné Erődi Ildikó festőművész Balaton és Bakony szépségét bemutató képeiről beszél, Fejős Ádám, a közmédia meteorológusa a frontok hatásáról mesél, megismerjük az ikrényi wakeboardost és horgászt, Orbán Olivért, aki a vízben,  kézből eteti az óriási pontyokat, F. Takács István pszichológus pedig elárulja, hogyan legyen stresszmentes a nyaralás.

A zenei hangulatfelelősök között lesz Pély Barna, Bebe, Hevesi Tamás, Hajdú Klára és a Kijube zenekar.

Természetesen folytatjuk országos kalandjárásunkat, megismerünk egy sajtmanufaktúrát a Bükk-hegységből, bemutatunk egy pécselyi ecetkészítőt, Óbudán Szabó Bálint sajtkészítő beavat minket a szakma rejtelmeibe,  megtudjuk a vecsési savanyúság titkát, elmeséljük egy pékség történetét, Bakonytamásiban megismerkedünk a Varga család gazdaságával, megismerünk egy őstermelői családi gazdaságot Egyeden, Szalafőn pedig Batha Pál megmutatja nekünk különleges, tökmagból és egyéb növényekből készült olajait. Aktív programból sem lesz hiány, hiszen élményhajózásra indulunk a Tisza-tavon, felkapaszkodunk az Erzsébet-kilátóra és ellátogatunk a Fazekas Emlékházba is.

Beszélgetni fogunk a Palkonya Hangja fesztiválról, a fehérvárcsurgói Botanikai sétákról, a Pokróc Fesztiválról, a Tarka Marha Fesztiválról, az Őrült Hajók Versenyéről, az Alföldi Streetfood Fesztiválról, a Székesfehérvári Királyi Napokról, Dunakeszin a korfball szabályaival ismerkedünk, Cserkeszőlőn felfedezzük a strandfürdőt, Császárra is benézünk, méghozzá egy western városba, Balatonfüreden felfedezzük a vitorlásmúzeumot, felmászunk a csókakői várba, meglátogatjuk a Luby-kastélyt, megnézzük, milyen egy fafaragó tábor, Óhídon gyümölcs workshopon veszünk részt, egy kalocsai étteremben ebédelünk, egy történelmi hotelben szállunk meg Sümegen, majd megnézzük a legnagyobb balatoni képeslap gyűjteményt, révfülöpi stúdiónkban Schön Martin látványos művészi biciklisport bemutatóval készül majd bemutatjuk a kötélugró sportot.

Beszélgetünk a 2023-as év madarának választott cinegéről, Hungarikum sorozatunkban pedig a karcagi birkapörkölt történetét ismerjük meg. Műsorvezetőink sem fognak unatkozni, hiszen újabb szakmákat próbálnak ki a héten is: Forró Bence egy aszófői halsütőben segédkezik majd, míg Somossy Barbi  zöldségárusnak áll majd Siófokon.

Ezen a héten Rátonyi Kriszta és Fodor Imre műsorvezetők várják a nézőket minden hétköznap és szombaton 10.00 és 12.00 óra között a Duna csatornán.

Amennyiben bármelyik téma, illetve interjúalany felkelti az érdeklődéseteket, esetleg szívesen ellátogatnátok bármelyik élő révfülöpi felvételre,  kérlek jelezzétek!

További érdekességekért érdemes a műsor honlapját, valamint Facebook- és Instagram-oldalát követni. A NYÁR 22 adásai visszanézhetők.