Élőnövények rezgései által keltett zenével nyert rangos nemzetközi díjat az ACG egyik kampánya


Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat a klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként Budapest két villamosmegállójában 2021 végén. A budapesti Széna- és Szent Gellért térre telepített növényinstalláció most a világ egyik legrangosabb reklámversenyén, a CLIO-n kapott bronz elismerést, „Use of Music in Experience" kategóriában.
A földlabdás élőnövényekkel, többek között borostyánnal, csarabbal és erdei mohával díszített megállókban szonifikációs technológia segítségével növények biorezgéseiből generált zene szólt. A kezdeményezést az 1960 óta rendszeresen megrendezett, New York-i székhelyű CLIO-n díjazta a nemzetközi szakértőkből álló zsűri, amely több tízezer munka közül választotta ki a legjobbakat.
Hatalmas elismerés számunkra, hogy az E.ON-nal közös kampányunk egy ilyen rangos nemzetközi versenyen is megállta a helyét, és inspirálni tudott másokat. Különösen nagy öröm, hogy ezt a megtiszteltetést egy olyan kampánnyal érdemeltük ki, amely a természettel való aktív kapcsolat és a környezettudatos gondolkodás fontosságára hívja fel a figyelmet" - mondta Alberti Rita, az ACG kreatív vezetője.
A CLIO elismerése mellett a kampány a The One Show nemzetközi megmérettetés két kategóriájában is bejutott a legjobbak közé. A kampány nemcsak alapötletében, de technikai megvalósításában is bravúros megoldásokra épített. Ezzel kapcsolatban Maróti Tímea, az ACG kreatívja kifejtette:
Ahogy nekünk embereknek, úgy minden növénynek is van egy saját rezgése. A növény által keltett rezgést a levelére és a gyökeréhez helyezett szenzorral, a „Music of the Plants" nevű eszköz segítségével rögzítettük. A készülék képes a növények biorezgéseit előbb MIDI adatokká, majd dallamokká alakítani. Az így létrejött élőnövény zenét olyan helyen játszottuk le, ahol a városiak a legkevésbé sem számítottak rá: Budapest forgalommal, légszennyezéssel és zajjal terhelt pontjain".
Az előremutató kezdeményezést hamar megszerették a fővárosiak, és nemcsak a budapestiek, de a külföldiek figyelmét is felkeltette. Az egy hónap alatt, amíg üzemeltek a villamosmegálló-oázisok, többszázezer közlekedő csodálkozott rájuk, valamint a hazai szaksajtó mellett a világ több pontján is felfigyeltek rá, így többek között brit, perui és nemzetközi lapok is beszámoltak róla. Az akció a közösségi médiában is kiemelten nagy érdeklődést generált: a kampány üzenetei Facebookon és Instagramon több mint 550 ezer embert értek el, ezen túl további 53 ezer TikTok felhasználó találkozott velük, míg a kapcsolódó PR-aktivitások több mint 4 millió emberhez jutottak el.
Ezzel a gesztussal szerettünk volna váratlan szépséget adni, mosolyt csalni a várakozók arcára és megmutatni, mennyire fontos az E.ON számára a zöld gondolkodás. Fontosnak tartottuk, hogy a feldíszített buszmegállóinkkal vidámságot csempésszünk az arra járók mindennapjaiba. Az ötlet megvalósításában kiváló partnerünk volt az ACG, akikkel hosszú ideje dolgozunk együtt közösen és sikeresen az E.ON márka építésén" - mondta el a kampányról Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Hungária Csoport márka- és marketing vezetője.
A nem mindennapi villamosmegálló karrierje még ötlet szinten, a kreatív és rendhagyó outdoor megoldásokat díjazó 2021-es Arany Penge/JCDecaux Innovate Awards arany díjazottjaként kezdődött, és így kapott zöld lámpát a megvalósításra. A végeredmény nemcsak látványos és természetközeli, hanem egyben zenei élményt is nyújtott, amelyet - most felvételről - bárki meghallgathat.

Legolvasottabb cikkek