Támogassuk az online Sulinyugi projektet, és kezeljük együtt hatékonyan a stresszt!

 

 

Céljuk országosan elérhetővé tenni a gyermekeknek, szülőknek és pedagógusoknak a stresszkezelő, kiégés megelőző programjaikat. Támogathatjuk a projekt egyik lépését, egyik célcsoportját, vagy lehetünk fő támogatók is. Eddig 11775 gyerekhez és azok szüleihez valamint 2453 tanárhoz jutottak el. Segítsünk, hogy most ez mindenkinek elérhető legyen!

 

A Sulinyugi program az iskolabezárás miatt csak online térben folytatódhatott. A pszichológus csapatnak fel kell készülnie arra, hogy akár a jövő félévben is lehetnek karanténos időszakok, így a Sulinyugi program online platformon való elérhetővé tételére hosszútávon kell koncentrálniuk ettől az időszaktól. Ezt a gazdasági recessziós időszakot egészségpszichológus csapatuk az innovációra és fejlesztésre szánja. Ezzel is szeretnének példát mutatni az egészségpszichológiai pozitív hozzáállásra, illetve a nyugalom és önfegyelem hatására a hatékony, koncentrált tervezésre, munkavégzésre.

 

A projekt fő lépései:

 

1.      Technikai fejlesztések: online platformok, honlapfejlesztés, online tananyagok

2.      Szakmai fejlesztések: Nyugimester képzés gyerekeknek, szülőknek stresszkezelő, kiégés megelőző képzések

3.      Díjmentes programok megtartása: előadások szülőknek, gyerekeknek Sulinyugi foglalkozások

4.      Pedagógus programok: a képzések online térbe való átültetése, akkreditáció, pedagógus workshopok

5.      Nyugizóna konferencia: szülőknek, szakembereknek - mindent az iskolai feszültségkezelésről, gyerekstresszről.

 

A projekt részletes ismertetése, indoklása

 

Az eddigi 2 hónapos karantén időszak sok tanulsággal szolgált a csapat számára:

 

1.      Tisztában vannak vele, hogy a szülőknek a jelenlegi időszak extra terhet jelent, mivel az iskolások stressze otthon csapódik le. A feszültségkezelést a szülők sem tanulták az iskolában, ezért nekik is szükségük van segítségre ahhoz, hogy meg tudják nyugtatni a gyermekeiket, kezeljék az otthoni stresszt: a mostani helyzetből eredő frusztráltságot, hisztiket. A weboldaluk fejlesztésével - Sulinyugi programjukat megtámogatva - a szülőknek közvetlenül segíthetnek abban, hogy az iskolában általuk tanított stresszkezelő technikákat hogyan hasznosíthatják a mindennapokban, és mit tehetnek önmagukért, a kiégés megelőzéséért. A szülőknek célzott programokkal segítenek. Külön segítségként előadásokat és szülőkonzultációkat terveznek, részben már el is kezdték ezeket, de a folytatáshoz anyagi segítségre van szükségük. Ehhez a lépéshez szükség van a honlap fejlesztésére és a díjmentes előadások terjesztésére, tanácsadók bevonására.

2.      A gyerekek otthon sokszor elveszettnek érzik magukat, vágynak a kapcsolódásra. Mivel az online eszközöket megtanulták már kezelni, így az online Sulinyugit érdemes elérhetővé tenni számukra. Kipróbálták, és működik, élvezték a gyerekek az online Sulinyugi órát a digitális térben, és a nekik már ismerős Learning apps felületet is, ahol szemléletes interaktív feladatokat adtak nekik. Sok hasznos, karantént támogató, stresszkezelő módszert gyakoroltak, ami segít a gyerekeknek kezelni a járvány alatt a feszültségeiket.  Ahhoz, hogy ezt a tudást átadják más szakembereknek is, a meglévő önkénteseiket átképzik, támogatva ezzel, hogy az osztályoknak ők is megtarthassák a díjmentes stresszkezelő foglalkozásokat. Ezzel a lépéssel elég szakemberük lesz, amellyel az országos jelentkezéseket kielégítik. Ennek a lépésnek a megvalósításához szükségük lesz még videochat előfizetésekre.

3.      A pedagógusok nagyon hasznosnak élték meg az online platformon való találkozást, mert nemcsak a stresszt kezelték ezekkel a programokkal, hanem az online csoportok tartását, a technikai hátteret is gyakorolhatták közben. A tanárok mentális felkészítésében, a hatékony órai stresszkezelésben kaptak segítséget, jelenleg nincs rendszeres mentálhigiénés és pszichológiai támaszuk. Szívesen csatlakoznak hozzájuk a pedagógusok, de az akkreditációt hiányolják. Ebben az időszakban a pedagógusok és iskolapszichológusok számára akkreditálnának 4 tanfolyamot, ami megerősíti a program fennmaradását, és új tagokat vonzana az önkéntes csapatukba. A tanfolyamokat mind online, mind személyes módszerre akkreditálják, hiszen a későbbi karantén lehetőségekre is fel kell készülniük. A pedagógus képzések online lebonyolítására szükségük lesz online képzési platformra, amihez informatikai segítséget igényelnek a támogatás összegéből.

4.      Az online platformon való működés, a karanténos időszak pozitív változásokat is hozott számukra. Régi céljuk, hogy országosan elérhetővé teszik a programjukat, most ezzel az új csatornával elérhetővé válik. Eddig csak személyes programokban gondolkoztak, de mivel látják, hogy működik online is, illetve nagy szükség van rá, így megvan a csapatban a lelkesedés, hogy belevágjanak az országos elérhetőség felé. Ehhez a lépéshez sok belső képzés, szakmai fejlesztések, és konkrét programok megtartása szükséges, ami munkaidővel jár. A kapott bértámogatással ezt meg tudják oldani. Jelenleg csak félállásban dolgoznak kollégáik, viszont ha szükséges, és van rá keret, újra teljes állásban ezt a munkát el tudják végezni.

 

A csapat sok erőfeszítést tett annak érdekében, hogy folytassák ebben a helyzetben is a munkát, az alábbiakat már előkészítették a programhoz:

1.      önkénteseiket folyamatosan belső esetmegbeszélésekkel támogatják online, kialakították az alap tréning első online verzióját.

2.      Kidolgozták a gyerek tréning online verzióját, és begyakorolták.

3.      Folytatták a 3 éves kutatásukat a budapesti iskolákban, amelynek eredményeiről ősszel számolnak be. Ennek keretén belül több tanári tréninget tartottak. Céljuk a kiégés megelőző programok hatásvizsgálata, a tanári kiégés és a gyermekstressz összefüggéseinek mérése.

4.      Megtartották a Sulinyugi önkéntes képzést online terepgyakorlatos hallgatóknak is, nem hagyták abba a karantén idejére sem.

5.      A végzős pszichológus hallgatókat ebben az időszakban is bevonták az online programokba, támogatva ezzel az egyetemi terepgyakorlatot.

 

Jelenlegi helyzetük

 

Mint cilvil szférát, őket is súlyosan érint a járvánnyal járó gazdasági következmény is. A  díjmentes Sulinyugis programoknak a cégeknél végzett munkájuk jelentette a fedezetet, ami most jelentősen megcsappant. A 7 alkalmazott munkaidejét félállásra kellett csökkenteniük.

Az online térben már megvan az alap tudásuk, tapasztalatuk, át tudják adni a fő üzeneteiket interaktív játékos módon ezen a csatornán is, a gyerekeknek, tanároknak, szülőknek. Önkénteseiknek a belső képzések és esetmegbeszélések is hatékonyan működnek az online térben, így nincs kétségük afelől, hogy működni fog ez a projekt, ha van rá fedezet.

 

Célok, várható eredmények