E-ügyintézés az Integrált Jogalkotási Rendszer által!

 

A közigazgatás adminisztratív terheinek csökkentését, a döntéselőkészítés egyszerűsítését hozza az IJR. Ezzel párhuzamosan az állampolgárok és vállalkozások is jobb minőségű szolgáltatást várhatnak a közigazgatástól. Az IJR-ben több olyan szolgáltatást is kialakítanak, amelyeket más szervezetek, intézmények, hivatalok is széleskörűen felhasználhatnak.

Ehhez a már meglévő közigazgatási sztenderdek és szabványok használata szükséges. Az IJR által a természetes személyeknek nyújtott szolgáltatások csak abban az esetben lehetnek személyre szabottak, ha az érintett személy azonosítható. Amellett, hogy az IJR állampolgári szolgáltatásainak lehető legbővebb köre egyszerű felhasználói regisztráció alapján is elérhetővé válik.

A rendszer az azonosításban támaszkodni kíván a KAÜ-re (Központi Azonosítási Ügynök).  Ez teljeskörű azonosítási szolgáltatás, mely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosít, és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé. A KAÜ magába foglalja az ügyfélkapus azonosítást, illetve egyéb - a Kormány által kötelezően nyújtott - személyazonosítási megoldásokat. Az Ügyfélkapu lehetővé teszi, hogy a felhasználók a személyazonosság ellenőrzése után kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó intézményekkel.

Míg az állampolgárok és vállalkozások számára nyújtott egyes szolgáltatások önállóan is elérhetők lesznek, az IJR projekt során létrehozott e-közszolgáltatások teljes körét a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen, a SZÜF-ön keresztül szeretnék elérhetővé tenni.

Az egységes ügyféloldali hozzáférési koncepciója

Ennek megfelelően: