magyarhangya-esemény: EMA premier előtt

A Santiagóban született Pablo Larraín, ma Chile egyik legikonikusabb filmrendező-producere, aki saját cége, a Fabula képviseletében munkálkodik

 

Ema, huszonéves reggaeton táncos, (Marina Di Girolamo) Gastón, harmincas koreográfus (Gael García Bernal) egy kortárs, experimentális társulat tagjai Valparaíso városában. Egy véletlen baleset következtében örökbefogadott fiuk, Polo állami gondozásba kerül, ami miatt házasságuk is zátonyra fut. Ema szó szerint a tűzzel játszik, amikor egy előre megtervezett, ördögi forgatókönyv mentén mindent visszaszerez, amit elvettek tőle.

 

Az Oscar-díjra jelölt No (2012) és Jackie (2016) rendezője, Pablo Larraín ezúttal egy chilei kikötőváros fiatal, androgün művészeinek színes, ám viszontagságos életét vázolja fel, aminek középpontjában a tánc, a szexualitás és a modern család áll. Az elektronikus zene ikonikus alakja, Nicolas Jaar diktálja az ütemet Ema kíméletlen küzdelméhez, amelyet az avítt szabályok és anakronisztikus beidegződések ellen folytat. Marina Di Girolamo a Z-generáció felkent istennőjeként bukkan fel Valparaísoban és fityiszt mutat az álszent társadalomnak. Kirobbanó játékát Gael García Bernal úgy ellenpontozza, ahogy még sosem láttuk. Ema a 76. Velencei Filmfesztivál versenyprogramjában okozott meglepetést, majd az összes fontos őszi filmfesztivál (Toronto, San Sebastian, London) a műsorára tűzte, hogy aztán a kritikusok a 2019-es év egyik legeredetibb filmes élményeként értékeljék.

 

Link az előzeteshez: https://www.youtube.com/watch?v=sRCqXPfxeGU

 

Interjú

Mikor kezdett el foglalkoztatni a reggaetón tánc?

A film előtt nem különösebben érdekelt a reggaetón. A forgatás közben viszont ráeszméltem, hogy a filmben reprezentált generáció miért is vonzódik annyira ehhez a zenéhez. Mindenhol ez a ritmus szól, hiszen a popkultúrából ered. Nem lehet megkerülni. A reggaetón a kultúra része, önálló etikai és esztétikai értéke van, amit most kezdek megérteni. Sokat tanulok belőle és tulajdonképpen valamennyire már a szívemhez nőtt.

Mesélj Emaról, a főhősnőről egy kicsit. Mit akar Ema az élettől?

Ema valójában egy paradigma: egy különböző karakterekből gyúrt karakter. Lány, anya, testvér, feleség, szerető és vezető. Nagyon erőteljes személyiség, de egyfajta gyengéd nőiességet is reprezentál. A fő motivációja a radikális individualizmus, pontosan tudja, hogy képes bármit elérni, amit kitűz maga elé és bárkit meghódítani, ha éppen arra van szükség. Anya szeretne lenni, azt akarja, hogy egy család vegye körül, ezért talán a szeretet az, ami a leginkább motiválja.

Milyen a dinamika Ema és Gastón között, mi köti össze őket olyan szorosan?

Egy olyan párt alkotnak, akikben sok a közös: munkájuk, kulturális érdeklődésük és a tánc. Mély szerelem fűzi őket egymáshoz. Úgy néz ki, mintha kapcsolatuk egyáltalán nem működne, miközben egészen organikusan egészítik ki egymást.

Hol találtál rá a főszereplőre, Mariana Di Girolamora?

Láttam róla egy képet az újságban. Megkerestem őt és találkoztunk egy kávézóban, hogy kicsit jobban megismerjük egymást. A beszélgetés tizedik percében felajánlottam neki a szerepet. Úgy éreztem, hogy valami meghatározhatatlan karizma lengi körül és ez a rejtélyesség több szinten is megjelenik nála - intellektuálisan, fizikálisan és érzékileg is. Mariana tökéletesen testesíti meg Emát, generációjának pop-punk kultúrájának vezéralakját, aki a nézőt egy eddig ismeretlen, titokzatos világba röpíti el.

A filmjeid arról híresek, hogy a múltat boncolgatják - az Ema a jövővel teszi ugyanezt?

Nem gondolom, hogy a jövőt elemezné, inkább a jelenre próbál reflektálni. A filmben megjelenő korosztály valószínűleg ebben a században született, vagy az előzőnek a végén, egy olyan generáció részei, akik szégyen nélkül táncolhatnak. A testükkel és a zenével úgy tudják kifejezni magukat, ami az én generációm számára teljesen ismeretlen. Ez az első filmem, ami a kortárs Chilével foglalkozik és egy olyan generációval, ami nem a sajátom. Tehát ez számomra is egy egyszerre felvilágosító és lenyűgöző új élmény.

Milyen volt ismét Gael García Bernallal együtt dolgozni?

Gael az egyik legkomolyabb spanyol ajkú színész napjainkban. Egy megbízható ember, aki kiváló színész és nagyszerű barát is egyben. Egy darabka zseni, úgyhogy nagyon örülök, hogy ismét volt szerencsém együtt dolgozni vele.

Mit szeretnél üzenni a filmmel a nézőknek?

Fogalmam sincs, hogy mi fog lejönni a nézőnek, mert a filmnek nincsen egy konkrét jelentése/üzenete. Megadja a teret a nézőnek, hogy saját élettapasztalatai alapján speciális olvasata legyen Emáról. Mindenki számára valami mást fog jelenteni a film.

 


Vissza a főoldalra
Hozzászólások:
Hozzászóláshoz jelentkezz be!

Legolvasottabb cikkek