Egészséges nassolás témában indít kampányt a Lidl

2018-ban is elindítja Egészségesen az iskolapadban! elnevezésű kampányát a Lidl, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a gyerekek egészséges táplálkozásának fontosságára.

 

 

 

A magyar általános iskolás korú gyermekek negyede napi szinten, míg több mint a fele (57%) heti rendszerességgel nassol; leginkább sós ropogtatni valókat és édességeket - derül ki a Lidl Magyarország szülők körében végzett felméréséből. A tendencia mérséklése érdekében a vállalat idén is elindítja országos, a tudatos táplálkozást népszerűsítő kampányát, melynek fókuszába ezúttal a nassolást állította.

2018-ban is elindítja Egészségesen az iskolapadban! elnevezésű kampányát a Lidl, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a gyerekek egészséges táplálkozásának fontosságára, egyben megossza az ezzel kapcsolatos ismereteket a szülőkkel. A kezdeményezés most is a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének támogatását élvezi, s a nassolást állítja középpontba, abban az összefüggésben, hogy ha nassol is a gyerek, akkor ezt egészségesen is teheti.

A kampány részeként egy online kérdőíves kutatás révén már előzetesen feltérképezte a vállalat az általános iskolás gyerekek nassolási szokásait. A közel kétezer szülő bevonásával készült felmérés szerint a gyermekek leginkább sós ropogtatni valókat, chipseket (26%) illetve csokoládét és cukorkákat (21%) nassolnak, de sokan választanak egyéb édességként süteményeket, jégkrémet (18%) is. Bíztató, hogy a gyümölcsök (19%) és az olajos magvak (10%) is megjelennek a tányérokon, ugyanakkor a vitamintartalmuk miatt fontos zöldségeket (6%) alig nassolnak a gyerekek.

„Jellemzően a sós és édes nassolni valókat kedvelik a gyerekek, melyet előfordul, hogy étkezés helyett fogyasztanak. Ideális esetben a napi energiabevitel 10%-át nem haladhatja meg a hozzáadott cukor mennyisége, a hazai vizsgálatok azonban a 4-10 éves korcsoportra vonatkozóan azt mutatják, hogy ez az érték a 13%-ot is meghaladja, amely elsősorban a túlsúly és az elhízás kialakulásában jelent kockázati tényezőt" - mondta Kubányi Jolán, a MDOSZ elnöke.

A szemléletformáló program részeként egészséges nasiötletekkel és receptekkel is segíti a Lidl a szülőket.  A cég idén is meghirdeti az iskoláknak szóló 1 millió forint összdíjazású pályázatát, melynek keretében ezúttal uzsonnatervezésre hívja az intézményeket az egészség jegyében. A felhívásra egy-egy, a tanárok és diákok által közösen készített kreatív uzsonnával nevezhetnek az általános iskolák 2018. október 25-éig.  

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője a kampány kapcsán kiemelte, hogy a cég számára kiemelt jelentőséggel bír az egészséges táplálkozás népszerűsítése, kiemelten a gyerekek edukációja a szülőkkel együttműködve. „Bízunk abban, hogy a program elindításával továbbra is segíthetjük az egészséges alternatívák megismertetését a magyar családok körében."- tette hozzá.

A kampány részletei, az iskolai pályázat jelentkezési feltételei a https://www.lidl.hu/iskolainasik   oldalon találhatóak.

 

Egészségesen az iskolapadban! Pályázati felhívás általános iskolák számára Tisztelt Intézményvezető Asszony/Úr! A Lidl Magyarország 2018-ban is meghirdeti az egészséges életmódot népszerűsítő, általános iskolás korú gyermekeknek szóló országos figyelemfelhívó pályázatát. Idén kreatív uzsonnatervezésre kérjük fel az iskolásokat: feladatuk, hogy mutassák be, hogyan varázsolnak egy-egy megszokott vagy unalmas ételt izgalmassá. A pályázó intézmények az 1 millió forint összdíjazású kiírásra október 25-éig pályázhatnak. Felelősen gondolkodó vállalatként a Lidl Magyarország számára kiemelten fontos, hogy a lehető legtöbb formában járulhasson hozzá az egészséges élethez. A helyes táplálkozást nem lehet elég korán kezdeni. Ezért is hirdette meg a Lidl Magyarország elsőként 2014-ben Egészségesen az iskolapadban! pályázatát, amellyel a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködve szeretné a legfiatalabb generáció figyelmét felhívni az egészségtudatos táplálkozás jelentőségére. Az idei évben kiemelten a gyermekek nassolási szokásainak felmérése és egészséges alternatívák megismertetése a cél. Idén a jelentkező intézmények feladata, hogy minél kreatívabb módon mutassák be, miként lehet feldobni egy egyszerű uzsonnát. Aki még nagyobb kihívásra vállalkozik, bemutathatja, hogyan szerettette meg vagy szerettetné meg osztálytársaival azokat az ételeket vagy hozzávalókat, amiket nem szívesen fogyaszt. Olyan ötleteket, recepteket vár a Lidl Magyarország, melyek kreatív módon közelítik meg a témát. A pályázat során a résztvevő iskolák az elkészült alkotásról fotókat készítenek (maximum 10 db), valamint röviden összefoglalják azok üzenetét, tematikáját, bemutatják az ötletet vagy ötleteiket. E paraméterek a kreativitás és a receptek összetettsége, valamint a kivitelezés sikeressége mellett meghatározóak lesznek a győztes pályaművek kiválasztásakor. A beérkezett pályamunkákat szakmai zsűri értékeli és választja ki az első, a második és a harmadik helyezettet. Emellett a beérkezett pályaművek között a Lidl Magyarország Facebook oldalán közönségszavazást is hirdet a beérkező fotókból; a közönségdíjat a legtöbb like-ot szerző ötletet beküldő intézmény nyerheti meg. A zsűri által legjobbnak ítélt iskola nyereménye 500 ezer forint értékű Lidl vásárlási utalvány A második helyezett nyereménye 300 ezer forint értékű Lidl vásárlási utalvány A harmadik helyezett nyereménye 100 ezer forint értékű Lidl vásárlási utalvány A közönségszavazás győztesének nyereménye frissen tartó edények ajándékcsomag a Lidl jóvoltából Idén kiosztásra kerül a „A Legegészségtudatosabb Iskola" díja is, melyet a legtöbb osztállyal (minimum 3) nevező iskola tudhat majd magáénak. Az ő nyereményük 100 ezer forint értékű Lidl vásárlási utalvány. A pályamunka tartalmi és formai követelményei: o Maximum 10 fénykép a megvalósított ötletről (5 db az elkészítés folyamatáról, 5 db a végeredményről) o Az alkotás tematikájának ismertetése o Pályázati adatlap Értékelési szempontok: o Az ötlet - kreativitás o A recept összetettsége o A kivitelezés o A pályamunka paraméterei, vitamingazdagsága Szakmai zsűri tagjai: o Kubányi Jolán, elnök, Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége o Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető, Lidl Magyarország Fontos információk: o Nevezési díj: nincs o Egy iskola több pályamunkát is benyújthat o Pályázni a pályázati adatlap, a recept/ötlet leírásával, valamint a fotódokumentáció beküldésével lehet. • A pályázati anyagok beküldésének határideje: 2018. október 25. • Pályázati anyag benyújtása: egeszsegesiskolak@gmail.com címre elektronikus úton. A tárgy mezőbe kérjük, írják be: Egészségesen az iskolapadban! (A nagyobb terjedelmű fotómellékleteket a http://www.toldacuccot.hu/ oldalon keresztül is tudjuk fogadni, de a pályázati adatlapot továbbító e-mailben kérjük megadni a letöltéshez szükséges paramétereket.) 

 

Egészségesen az iskolapadban! A Lidl Magyarország egészséges táplálkozást népszerűsítő pályázata általános iskolák részére PÁLYÁZATI ADATLAP Iskola adatai Név: ... Cím: ... Telefonszám: ... Intézményvezető neve: ... Intézményvezető e-mailcíme: ... Kapcsolattartó pedagógus neve: ... Kapcsolattartó pedagógus e-mail címe: ... Pályamunka címe: ... A pályázatok beküldésének határideje: 2018. október 25. 24.00 óra Eredményhirdetés: 2018. november 16. (Az eredményekről minden pályázónak értesítést küldünk.) A jelentkezés feltételei: Jelentkezni a kitöltött pályázati adatlap, a leírás, valamint a fotók elküldésével lehet. A pályázati anyagokat és az alkotás elkészültéről (max. 5 db.), illetve a kész alkotást bemutató fotókat (max 5 db.) az alábbi e-mail címre várjuk: egeszsegesiskolak@gmail.com (A nagyobb terjedelmű fotómellékletek a http://www.toldacuccot.hu/ oldalon keresztül is továbbíthatók, ebben az esetben a pályázati adatlapot továbbító e-mailben kérjük megadni a letöltéshez szükséges paramétereket. Köszönjük!) Bővebb információ: Kun-Horváth Réka, egeszsegesiskolak@gmail.com ; +36 20 336 2410 Kelt: ............................................ Intézményvezető

 

 

 


Vissza a főoldalra
Hozzászólások:
Hozzászóláshoz jelentkezz be!