Áldás vagy átok? A smartphone-pandémia

A digitális média egészségkárosító mellékhatásai, Prof. Dr. med. Dr. phil. MANFRED SPITZERelőadása 2020. március 11-én 18.00 órakor a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar aulájában

 

A digitális média egészségkárosító mellékhatásai, Prof. Dr. med. Dr. phil. MANFRED SPITZER tudományos ismeretterjesztő előadása 2020. március 11-én 18.00 órakor a Pécsi Tudományegyetem (PTE) Általános Orvostudományi Kar (ÁOK) aulájában.

A kutatási terület nemzetközileg elismert, vezető szaktekintélye Prof. Manfred Spitzer, pszichiáter, pszichológus és agykutató, az Ulmi Orvostudományi Egyetem Pszichiátriai Klinikájának igazgatója, a Transfer-Zentrum für Neurowissenschaften und Lernen kutató intézet megalapítója nyilvános előadást tart a PTE Orvostudományi karán. A professzor angol nyelvű előadásában azokat a digitális média egészségkárosító mellékhatásait bizonyító tudományos eredményeket és az ezzel kapcsolatos gyakorlati problémákat fogja ismertetni, amelyekkel az orvosok következő generációi elkerülhetetlenül konfrontálódni fognak.

Dr. Manfred Spitzer professzor német pszichiáter, pszichológus és neurológus. 1998 óta a németországi Ulmi Pszichiátriai Egyetemi Kórház orvosigazgatója, valamint az Idegtudományok és Tanulmányok Transzfer Központjának (ZNL) alapítója (2004). A Freiburgi Egyetemen diplomázott, emellett a Harvardon, a heidelbergi és az oregoni egyetemen is dolgozott. Az idegtudomány, tanulás és pszichiátriai témakörök széles körben publikált szerzője és elismert előadó. Hat gyermek édesapja. 2012-ben jelent meg Digitale Demenz: Wie wir und und unsere Kinder um den Verstand bringen (Digitális demencia: Mit csinálunk a saját és gyermekeink tudatával) című könyve. Spitzer következtetései elsőre meglepőek: az osztálytermek digitalizálása negatív hatással lehet a tanulásra, különösen kisgyermekekben, aláásva az agyuk neuroplasztikus képességét. És ezzel szemben nincs olyan független tanulmány, amely „egyértelműen megállapítja, hogy az osztálytermi számítógépek és képernyők hatékonyabbá teszik a tanulást". Az idő múlásával a tanulás helyett a digitális eszközökre való támaszkodás függőséget eredményez. „A valóságban - állítja Spitzer professzor -„ a digitális média használata az óvodában vagy az általános iskolában valójában a gyermekek függővé tételének módja".

Függetlenül attól, hogy téziseit valaki osztja-e vagy sem, előadásának témája mindenkit érint, és azok számára, akik felelősséggel viszonyulnak a következő generációk fejlődéséhez, az általa közölt információk minden bizonnyal elgondolkoztatóak lesznek. Minden érdeklődőt szeretettel várnak a szervezők, a belépés díjtalan.

 


Vissza a főoldalra
Hozzászólások:
szerkesztőség
#2. 2020. március 6. 22:49
A szervezők a biztonságot, az egészséget és a megelőzést szem előtt tartva az alábbi eseményt is későbbi időpontra halasztják.
Hozzászóláshoz jelentkezz be!

Legolvasottabb cikkek