Új évad, még több Jó kérdés

Az első évad közönség- és szakmai sikerei után a Magyar Színházi Társaság a 2018/2019-es évadban is folytatja a Jó kérdés című ingyenes beszélgetéssorozatot, amelynek keretében a színházszakmai témákat nem csupán a szűk színházi szakmát érintő szempontok mentén járjuk körbe.

A cél nem változott: három színházi alkotóval és Veiszer Alindával elvont, elméleti rétegproblémák és álkérdések helyett fontos, valódi, alkotókat és nézőket egyaránt foglalkoztató és érdeklő felvetésekről beszélgetünk. A második évadban is kerüljük a bennfentességet, és szem előtt tartjuk, hogy minden témánál több álláspontot, véleményt képviseljenek a meghívottak. A Nemzeti Kulturális Alap támogatásával létrejövő, havi rendszerességű, minden alkalommal hétfőn 17 órakor kezdődő beszélgetések továbbra is ingyenesek, helyszíne továbbra is a Katona József Színház K:antinja.

A Jó kérdés 2018/2019-es szezonja már szeptember 22-én, a Színházak Éjszakáján elindul a Katona József Színházban. Rendhagyó módon, szombaton 15 órai kezdettel beszélgetünk az ismertségről, a celebségről. Van-e celebkultúra és vannak-e kultúrcelebek? Mit jelent ma ismert embernek lenni? Ki meddig engedi be a sajtót egy előadás, film, sorozat promóciója érdekében? Hol vannak az egyéni komfortzónák határai? Hernádi Judit, Ónodi Eszter és Scherer Péter színművészek osztják meg élményeiket a bulvárvilágról – a dilemmáktól a rémtörténetekig.

Október 8-án már a megszokott időpontban, azaz hétfőn 17 órától az évadkezdés és a pályakezdés kérdései kerülnek elő. Mekkora egy osztályfőnök és egy színház szerepe a pályakezdés szempontjából? Lehet-e tudatosan karriert építeni? Perspektíva-e ma a színházi pálya? Az elvárásokról és a várakozásokról, a lehetőségekről és a félelmekről egy mesterrel, Novák Eszterrel, és két tanítvánnyal, Törőcsik Franciska és Olasz Renátó színművészekkel beszélgetünk.

November 26-án 17 órától egy hungarikum, az operett lesz a téma. Mi az operett: szerelmes mese vagy társadalmi szatíra? Milyen szabadságot ad, és milyen korlátokat állít a rendezőnek? Lehet-e és kell-e aktualizálni? Mit enged a darab, és mit enged a néző? Miért nem írnak ma operetteket? Csákányi Eszterrel, Lőrinczy Györggyel és Mohácsi Jánossal keressük a válaszokat a műfaj sikerének titkát, szabályait érintő kérdésekre, és arra, van-e operett a Csárdáskirálynőn, A víg özvegyen és a Mágnás Miskán túl.

Legolvasottabb cikkek