Az OTP Bank az Év Bankja a The Banker értékelése szerint

 

A hitelintézet szlovén és bolgár leánybankját szintén elismerte a magazin

Magyarországon az OTP Bank kapta Az Év Bankja díjat a Financial Times csoporthoz tartozó The Banker magazin nemzetközi versenyén. A bankcsoporthoz tartozó bolgár és szlovén leánybank, a DSK Bank, illetve az SKB Bank, szintén országuk legjobbja lett a bíráló bizottság döntése szerint. A nemzetközi megmérettetésen a kereskedelmi bankok üzleti teljesítménye mellett a zsűri azt is vizsgálta, hogy a bankok mennyire rugalmasan alkalmazkodtak a koronavírus járvány következtében megváltozott ügyféligényekhez.

Budapest, 2020. december 3. - A The Banker című neves brit folyóirat értékelése alapján az OTP Bank kapta a rangos Bank of the Year Awards 2020 versenyen az Év Bankja díjat Magyarországon. Bár ez az év a bankszektor számára soha nem látott kihívást jelentett, a pénzügyi szektor még ebben a kritikus időszakban is élen járt az alapvető fontosságú szolgáltatásokhoz való hozzáférés biztosításában, miközben megőrizte stabilitását. Ennek megfelelően a bírálók idén nemcsak az olyan standard pénzügyi mutatókra összpontosítottak, mint a tőkemegfelelés, az eszközök, a nettó nyereség, a saját tőke megtérülése, a költség/bevétel arány, vagy a nem teljesítő hitelek aránya, hanem a döntőbizottság kiemelt hangsúlyt fektetett annak vizsgálatára is, hogy mely bankok voltak azok, amelyek képesek voltak rugalmasan megfelelni azoknak a kihívásoknak, amelyeket a koronavírus járvány okozott az ügyfélkiszolgálás és az ezzel kapcsolatosan megváltozó ügyféligényeknek való megfelelés terén.

Az OTP Banknak 2019-ben az előző éveket is meghaladó mértékben sikerült tovább javítania piaci pozícióit Magyarországon szinte minden fő termékszegmensében, megtartva piaci részesedésinek organikusan növekvő tartós tendenciáját, emellett több bank akvizíciós és integrációs folyamatot zárt le sikerrel az elmúlt időszakban a régióban. Az OTP Bank a hazai bankok közül elsőként kezdte meg az agilis munkamódszerre történő átállást 2019 elején, melynek eredményeként a bank digitális termék- és szolgáltatásfejlesztése látványosan felgyorsult, a világjárvány idején is több új fejlesztéssel lépett piacra, miközben az OTP Bank mindvégig zavartalan szolgáltatásokat nyújtott ügyfeleinek. A hitelintézet kommunikációs kampányokkal és akciókkal is segíti ügyfeleit a digitális banki szolgáltatások igénybevételében, tevékenységének köszönhetően jelentősen - heti 12-15%-kal - emelkedett a 2020 tavaszi veszélyhelyzet időszakában az online, mobil csatornákra történő új bejelentkezések száma. A bank ügyfelei és munkatársai egészségének védelmében számos megelőző intézkedést léptetett életbe a fiókhálózatában és irodaépületeiben, biztosítva a védekezéshez szükséges eszközöket és információkat. Az OTP Bank a gazdaság stabil működésének fenntartásához hozzájárulva, kiemelten támogatta a nemzeti banki és kormányzati intézkedéseket és régiós szinten is jelentős mértékű, eurómilliókban mérhető összegű támogatást ajánlott fel Magyarországon és leányvállalatainak országaiban egyaránt a COVID-19 járvány okozta válsághelyzet kezelésére.

Az OTP Bank magyarországi díja mellett Bulgáriában és Szlovéniában is az OTP Csoporthoz tartozó bankok vitték el a pálmát, a két további Év Bankja díjas OTP-leánybank a DSK Bank és az SKB Bank.

2020-ban a DSK Bank a rendkívüli körülmények között is sikeresen integrálta a 2018-ban megvásárolt Expressbankot. A bolgár piacon meghatározó hitelintézet jelenleg több mint 2,5 millió ügyfelet szolgál ki, és modern pénzügyi termékek és szolgáltatások teljes skáláját kínálja.

A szlovéniai SKB Bank az elmúlt 9 évben eddig 8 alkalommal kapta meg az Év Bankja díjat a The Banker magazintól. A bank 2019 óta tagja az OTP Csoportnak, amelynek a kihívásokkal teli környezet és a megnövekedett verseny ellenére sikerült megőriznie piaci pozícióit, megtartva helyét Szlovénia negyedik legnagyobb bankjaként, több mint 200 ezer ügyfelet kiszolgálva.

Az OTP Bank tevékenységét az elmúlt évben számos hazai és nemzetközi elismeréssel díjazták. A budapesti központú, immár a kelet-közép-európai régióban is meghatározó hitelintézet 11 országban, közel 19 millió ügyfelet szolgál ki modern banki megoldásokkal; működésének alapja a stabilitás és az innováció.

 

Legolvasottabb cikkek