2020 kihívásai ellenére is ragaszkodik zöld víziójához a FlixMobility





+ Megközelítőleg 30 millió FlixBus és FlixTrain utas világszerte a tavalyi
évben

+ 2020 trendjei: gyengülő szezonalitás, az egyéni közlekedés fellendülése

+ Új higiéniai elvárások: tavaly 162 000 liter fertőtlenítőszer fogyott a
járművek tisztítása során

+ A FlixBus a koronavírus járvány ellenére is folytatja fenntarthatósági
kezdeményezéseit



A 2020-as év számos kihívást és változást hozott Európa legnagyobb távolsági buszszolgáltatója számára. A FlixBus a COVID-19 miatt kialakult helyzetben tavaly tavasszal szinte teljes hálózatának üzemeltetését felfüggesztette. A legtöbb országban nyár elején újraindult a buszos szolgáltatás, majd július végén a FlixTrain szintén útra kelt, hogy továbbra is fenntartható és megfizethető közlekedési lehetőséget biztosítson az utazni vágyók számára.

A főszezoni szolgáltatást átfogó higiéniai intézkedések tették lehetővé. A kötelező maszkhasználat és érintésmentes jegyellenőrzés mellett a buszokat és vonatokat rendszeresen tisztították, a tavalyi év során több mint 162 000 liter fertőtlenítőszer felhasználásával. Az utasok száma és egyéb forgalmi adatok a korábbinál kisebb szezonalitást mutatnak, a FlixBus így folyamatosan alakítja ajánlatát az aktuális helyzethez, hogy dinamikusan tudjon reagálni a keresletre.



Forgalmi adatok elemzése: a szezonális hatások helyett több kisebb felfutás

A világjárvány soha nem látott kihívások elé állította a teljes mobilitási piacot, az utazási kedv jelentősen csökkent. 2020-ban megközelítőleg 30 millióan utaztak a FlixBus és a FlixTrain járatain, az előző évhez képest közel 50 százalékkal kevesebben.

Korábban a szektor számolni tudott a szezonalitással és ennek megfelelően tervezhetett. A FlixMobility saját adatainak értékelése alapján azonban jól látszik, hogy tavaly a szezonális hatások jelentősen gyengültek a pandémia miatt. Ehelyett sok kisebb utazási hullám volt az év során, amelyek egyenletesebben oszlottak el. Ezek a hullámok a járvány különböző szakaszaihoz köthetők, az utazási szokásokat befolyásolták a különböző szabályozások, illetve a változó területi kockázatok.

André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója: „Az utazási szektor fiatal tech vállalataként, szakértelmünknek köszönhetően gyorsan és rugalmasan tudunk reagálni a változó keresletre, szemben a hagyományos közlekedési szolgáltatókkal."

Magyarországon az átlagosnál is nagyobb próbatételt jelentett a 2020-as év, hiszen a tavaszi lezárások után más Európai országokhoz képest viszonylag hamar, már szeptember elsején újra megszűnt a külföldiek beutazásának lehetősége. Ez ellehetetlenítette a nemzetközi távolsági járatok működtetését, így az őszi és téli időszakban a FlixBus átmenetileg felfüggesztette szolgáltatását. A vállalat ugyanakkor továbbra is arra készül, hogy a COVID-19 miatt bevezetett korlátozások feloldása után újraindítja buszait. A nyári hónapok tapasztalatai alapján, a határok megnyitását követően az utazási kedv gyorsan nőhet majd. 2020 júniusában, három hónap kényszerpihenő után a Bécs-Budapest útvonalra tértek vissza először a zöld buszok. Eleinte napi négy járatpár közlekedett a két főváros között, júliusra azonban már irányonként tíz fölött volt járatsűrűség. Emellett a legtöbb, korábban elérhető országba is elindultak az összeköttetések: július elejéig például tizenöt erdélyi városba, és Horvátországba - többek közt tizenegy tengerparti településre - is hetente többször indultak járatok.



2021: A FlixMobility továbbra is fontos szereplője lesz a fenntartható közlekedés forradalmának



A FlixMobility víziója a cég alapítása óta az, hogy megfizethető és környezetbarát utazási lehetőséget biztosítson mindenkinek. 2020-ban a Német Szövetségi Környezetvédelmi Ügynökség az egy utasra vetített CO2 kibocsátást figyelembe véve ismét a legjobb környezeti minősítést adta a távolsági buszos utazásnak. Ez az értékelés
<https://www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/1410/publikationen/fb_umweltfreundlich_mobil_bf.pdf>
megerősíti a cég jövőképét és igazolja, hogy a FlixMobility fontos szereplője a környezetbarát mobilitási piacnak.



André Schwämmlein: „2021-ben a FlixBus és a FlixTrain biztosan visszatér az utakra és sínekre, hogy valódi utazási alternatívát kínáljon az embereknek, és visszafordítsa az ismét az egyéni közlekedés irányába tolódott trendet. A célunk az, hogy amint a COVID-19 járvány engedi, újraindítsuk szolgáltatásunkat és növeljük hálózatunkat az új évben."



A kihívásokkal teli idők ellenére a FlixMobility most is ragaszkodik ahhoz, hogy 2030-ra teljesen klímasemleges legyen az utakon, és továbbra is invesztál a fenntartható mobilitásba. A cég ügyfelei ellentételezhetik az utazásukra vonatkozóan egyedileg kiszámított CO2 kibocsátásukat. Globálisan az utasok közel 6,5 százaléka él önkéntesen ennek lehetőségével, ami tavaly közel 7 tonna CO2 kompenzációját jelentette. A klímavédelmi hozzájárulás 75 százalékát a vállalat CSR partnere, az atmosfair
<https://www.atmosfair.de/en/> használja fel, energiahatékony kályhák

<https://www.atmosfair.de/en/climate-protection-projects/energy_efficiency/rwanda/>
elhelyezését finanszírozza Ruandában. Az összeg maradék 25 százaléka a Jövő Mobilitása alapba kerül, amit 2020-ban az atmosfair és a FlixBus közösen hozott létre, hogy ezzel is hozzájáruljon a fenntartható mobilitás forradalmához. Az alap nonprofit szervezeteket támogat, hogy mindenkinek elérhetővé tegye a mindennapi életben a klímabarát megoldásokat.



Vasúton a FlixMobility már most is karbonsemleges: minden FlixTrain a Greenpeace Energy szél és vízerőműiből származó, 100%-ban zöld árammal működik. 2018-ban a FlixBus a világon elsőként helyezett forgalomba teljesen elektromos távolsági buszokat Franciaországban, Németországban, majd később az USA-ban is.

Legolvasottabb cikkek